Asa cum se poate vedea si din titlu, de abia pot sa-mi restrictionez si sa-mi controlez pornirile euforice cu privire la acest maret si ambitios proiect.
Incepand cu anul 1975 si pana in anul 1989, adica in 12 ani au fost realizate 3 magistrale de metrou insumand aproximativ 33 de statii in lungime de circa 56, 2 Km.
Depasind momentul critic 1989 descoperim metroul bucurestean intr-o perioada de latenta, modificari esentiale remarcandu-se doar prin schimbarea numelor unor statii si definitivarea altora incepute inainte de Revolutie.
In ultimii 22 de ani au fost date in exploatare doar 11 statii de metrou in lungime totala de circa 12,37 Km.
Desi cifrele arata o diferenta mare in desfasurarea proiectelor de dezvoltare si extindere a infrastructurii de transport subteran, sunt de remarcat totusi investitiile majore care au fost realizate in vederea achizitionarii ramelor de metrou de tip Bombardier si a reabilitarii infrastructurii pentru a le aduce la un nivel compatibil cu functionarea noilor trenuri.
Iata insa ca in 2011 mergem frumos cu domnul premier si cu ministrul de la Transporturi de manuta sa inauguram cele doua statii de metrou care fac legatura cu cartierul Bucurestii Noi.
Doar doua? Pai ce n-ajung? Liniile astea vor duce pana limita de N-V a Capitalei, la Straulesti, ceea ce inseamna pe harta Metrorex inca "O statie!" .
Poate insa ca in urmatorii 2 ani de mandat, domnul prim- ministru va taia panglicuta de la probabil magistrala M5 Pantelimon - Raul Doamnei.
Sau poate ca nu.
Datele prezentate sunt estimative si au rezultat in urma unui calcul estimativ realizat pe baza informatiilor ce apar pe site-ul metroubucuresti.webs.com.
Acum ard de nerabdare sa ma duc sa ma plimb cu metroul prin statiile astea noi asa ca va las.
Du-te si plimba-te, da' vezi sa nu dai peste E mic Boc chinuindu-se sa taie panglica de la podul de 40 km din China!
RăspundețiȘtergere..ce-o sa fie ! Urmeaza statia '2012-an electoral', peronul pe stinga-dreapta.
RăspundețiȘtergere